Ártok a gyerekemnek, ha kereteket szabok? A nevelési stílusokról dióhéjban
Ártok a gyerekemnek, ha kereteket szabok? A nevelési stílusokról dióhéjban

Ártok a gyerekemnek, ha kereteket szabok? A nevelési stílusokról dióhéjban

Az elmúlt 75 évben számos tanulmány foglalkozott azzal, hogy miként befolyásolja a nevelési stílus a gyermekek érzelmi, intellektuális és szociális fejlődését. A tudósok célja annak meghatározása volt, hogy léteznek-e jól körülírható nevelési mintázatok és ha igen, ezek milyen hatással vannak a gyermekek fejlődésére. A nevelési mintázat témakörében Sears és munkatársai elsők...

Tovább olvasom

“Válogatós a gyerekem.” – Mikortól jelent problémát a szelektív evés?
“Válogatós a gyerekem.” – Mikortól jelent problémát a szelektív evés?

“Válogatós a gyerekem.” – Mikortól jelent problémát a szelektív evés?

„Válogatós a gyermekem”, „Az oviban szinte semmit sem eszik, csak üres kenyeret”, „Nem szereti a zöldséget, gyümölcsöt, csak szénhidrátot enne”, „Nem akar megkóstolni semmit, helyből nem szereti”. – Gyakran hallunk ilyen és ehhez hasonló panaszokat a szülőktől, akik tanácstalanul állnak gyermekük étkezési szokásai előtt. Gyermekkorban a válogatósság viszonylag gyakori jelenség, sőt felnőttként...

Tovább olvasom

Hogyan neveljünk lelkileg egészséges gyermeket: a kiegyensúlyozott gyermekkor alapvető jogai
Hogyan neveljünk lelkileg egészséges gyermeket: a kiegyensúlyozott gyermekkor alapvető jogai

Hogyan neveljünk lelkileg egészséges gyermeket: a kiegyensúlyozott gyermekkor alapvető jogai

Szülőként könnyűszerrel felmérjük gyerekünk fizikai igényeit: megetetjük, ha éhes, meleg ruhába bújtatjuk, ha fázik, és időben lefektetjük, hogy kipihent legyen. Ezek valóban létfontosságú tényezők, ugyanakkor ahhoz, hogy egy gyerek kiteljesedhessen, felszínre kerüljön a benne rejlő potenciál, ennél sokkal többre van szüksége. A kiegyensúlyozott felnőttség előszobája az érzelmileg és lelkileg stabil...

Tovább olvasom